שימוש בפלייבק במהלך אירועים, מבטיח שההופעה הכוללת תהיה הרמונית הן מבחינה ווקלית והן מבחינה חזותית. לעיתים, פלייבק היא האפשרות היחידה לאפשר להצגה להמשך. התרגשות, התקררות במיתרי הקול, תכנון מוקדם של שימוש באפשרות פלייבק מאפשרות לאירוע להמשיך כמתוכנן.
שימוש פלייבק באירועים על ידי מפעיל קריוקי
אירועים פרטיים של אנשים הם אחד המקומות העיקרים שבהם בוחרים להשתמש באפשרות פלייבק. לדוגמא: כאשר הזוג מתכנן ששיר הכניסה לחופה יורכב מהקלטת קולה של הכלה בזמן שהחתן מלווה בהוריו להיכנס לחופה. לאחר מכן, עם כניסת הכלה לחופה מוקלט קולו של החתן. ההקלטה מראש היא פלייבק. כיוון שבזמן האירוע ההתרגשות מגיעה לשיאה ולא תמיד יש את היכולת והרצון לברך בזמן אמת.
אירועים נוספים בהם בוחרים בשימוש של פלייבק
אירוע בר מצווה שבו המשפחה הקרובה שרה שיר לילד בר המצווה. השיר מוקלט מראש, ובזמן האירוע הם שרים כאשר את הטון ברקע נותן השיר המוקלט - שיר פלייבק שנותן גיבוי להופעה בזמן האירוע. אפשר לבחור שלא להשתמש באפשרות פלייבק, אך זה מותנה ביכולת של המבצעים להתגבר על פחד במה, לרסן את התרגשות בזמן האירוע.
שימוש של פלייבק בהצגות
עלויות תקציב, אקוסטיקה של מקום ההופעה יכולים לגרום למנהלי המופע להפעיל שיקולי דעת מקצועי ולהחליט להופיע בעזרת פלייבק. לדוגמא: בהצגה שבה יש צורך ברפרטואר של מנגינות ולחנים, עלות כוח אדם מקצועי היא גבוהה עד מאד. מצב שכזה יכול לגרום לביטול ההופעה. לכן, כדי לחסוך בעלויות משתמשים בהקלטות מראש - פלייבק כדי שההצגה תוכל להמשך.
זמרים רבים אשר מחליטים לבצע שירים ולרקוד במקביל, מחליטים לפעמים על הופעות בהן הריקוד הוא החשוב ולכן יבחרו להשתמש באפשרות פלייבק. הסיבות לשימוש של פלייבק בזמן ההופעה יכולות להיות מצב בריאותי של האמן (התקררות במיתרי הקול), אקוסטיקה של מקום ההופעה והחלטה מקצועית שבה נקבעים סדרי עדיפויות יחד עם המנהל המקצועי.
הופעות של אמנים מפורסמים תמיד יצוין עם ההופעה היא הופעה חיה. במידה ולא צוין אחרת, ייתכן וההופעה תהיה מבוססת על פלייבק תוך שיקול מקצועי והתחשבות באילוצים שונים המכתיבים את השימוש של פלייבק.
רונן הלל הינו מנכ"ל ובעלים של משרד יחסי ציבור רונן הלל תקשורת ויחסי ציבור.http://www.ronenhillel.co.il מנכ"ל משותף של חברת מיתוג אישי http://www.mitugishi.co.il לקבוצת האתרים של רונן הלל יחסי ציבור: משרד יחסי ציבור, public relations